Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Nathalie - 27 januari 2015 21:14

   

Bild 1. (Vänster, högst upp) - När jag tävlade tilsammans med Alex, Håkan och Ida i Ninja turtles och vi slutade på 8de plats i Europa! GALET KUL!

Bild 2. (Höger, högst upp) - När jag tävlade individuellt förra året i Crossfit Open och snart är det dags igen.

Bild 3. (Vänster, nere) - Min otroligt duktiga vän Lisa som tävlade i Halmstad förra året, där även jag skulle varit med med pga sjukdom fick avstå). 

Bild 4. (Höger, nere) - När jag satt ett mål att ta dubbla kroppsvikt i marklyft. 




Det är mycket pågång nu så det är lika bra att jag skriver det innan glömskan faller in!


I helgen är det dags för Halmstad Throwdown 2015 och jag ska inte dit!:( varken som tävlande eller som publik eftersom jag ska åka till Sälen på söndag med mina kära klasskompisar :) 

Crossfit Games Open öppnar snart och jag har inte bestämt om jag ska vara med eller inte. Får ta en funderare på det :) Sist men inte minst är det dags för mig att bli 25 år och jag är då i Sälen, jag ska ta till vin flaskan och fira detta med mina fantastiska roommates och resterande klasskompisar som känner för det :) Godnatt fina!:)



Av Nathalie - 27 januari 2015 20:34

Idag var ingen bra dag när det gäller träningen. Började värma upp, höftböjaren, pendla med armar och ben och några lätta front böj med stången. Idag hade Elin planerat för träningen och det skulle bli riktigt roligt. 

 

Men efter att jag gjort några snatch drop var jag klantig nog att inte sträcka tillräcklig på armarna och tappade stången framåt, när jag är påväg bakåt inser jag att jag har Andreas bakom mig (nära nog att om ja inte stoppar kroppen kommer jag trilla in i honom) och därmed stannar halvvägs med benen i vädret och samtidigt kommer stången som möter smalbenen och smack säger de på de stackars benen. KLANTIG TJEJ & förbannad på mig själv blir jag när jag ställer mig där de är som minst plats. Så jag kunde helt enkelt inte göra Elins pass. Så hon fick köra själv! (Hemska träningsvän). Jag körde några drop snatch och några squat snatch med låg vikt, fokus på teknik. Hö baksida är sträckt också som ketchup på moset. Jag och Andreas körde en lättare wod som bestod av:

3 varv - 15 burpees, 2 rope climbs, 15 kettlebell lagom 20kg. Avslutningsvis 100 Double unders och sist men inte minst tränade vi på att gå på händer. Så här i soffan kan jag ändå säga att jag är relativt nöjd trots mina små krämpor o skador ;) 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nathalie, 25 år och bor i Växjö. Spenderar många timmar i veckan med att träna Crossfit. Ni får hänga med och se hur min vardag ser ut! Kommer skriva om träning, mat och andra skojiga aktiviteter. Har en gnutta förkärlek till att baka tårtor ;) Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards