Alla inlägg under februari 2015

Av Nathalie - 25 februari 2015 20:40

Vid 08 idag på morgonen tog ja min gamla räser cykel till Fredrik, vi käkade hotellfrukost på lagerlunden! Oh mama vad gott det är!


 


Idag har både jag, Elin och Andreas tränat två gånger!:) Varför inte nu när det är vila imorgon och kroppen orkar:) 


Första passet blev det en massa squat clean.. Endast.. 

Andra passet blev det en wod


Wod#1

Musle ups progression och så många man orkade i följd..


Wod#2 Fyra varv av:

160 m Rodd, minute 1

12 Pullups, minute 2

10 Thrusters, minute 3

15 KB svingar 24kg, minute 4

Jääääääkla jobbig ändå! 


 

På fredag är det dags för Crossfit games open tävling! 

Kan på rak arm säga att jag inte riktigt känner för det. Kommer säkert 

vara piiiisse jobbigt! Puuuuh! Vet att jag kan pressa mig själv till 110, men jag 

har inte riktigt viljan för att göra det och vill inte hjärnan det så vill inte kroppen det. 



Av Nathalie - 24 februari 2015 21:02

Orkar inte skriva så långt så idag går det undan..


Träning!

Knäböj..

4 reps 63 kg

3 reps 70 kg

2 reps 75 kg

1 reps 81 kg

1 reps 85 kg

1 reps 90 kg

1 reps 92,5kg

1 reps 95 kg MEN fail! 

(Att de ska va så jääääävla svårt att ta 100kg då, byggaaaaaaa mer!)

 

Workout of the Day

A. Three sets for times of:

50 Double-Unders

15 Toes to Bar

15 Handstand Push-Ups

(choose strict unless you think you need more practice with the efficiency of kipping handstand push-ups)

Rest 3 minutes


B. Every minute, on the minute, for 10 minutes:

Snatch x 1.1 @ 80% of 1-RM (rest 10 seconds between singles)


C. Four sets of: Halting Snatch Deadlift + Snatch Pull @ 95-100% Rest as needed


D. Three sets of:

Weighted GHD Hip Extension x 8 reps @ 4022

Rest 60 seconds

Ring Dips x 15-20 reps @ 10X1

Rest 60 seconds


Inte mycket man fattar av det här egentligen. Korta versionen är

B. varje minut gör 2 snatch, vila 10 sek mellan i tio min

C. ryckmarklyft (hålla brett) + ett ryckdrag 4 set

D. Viktade rygglyft vila 60 sek Dips i ringar x 15-20 reps vila 60 sek x 3 set.


 

Av Nathalie - 23 februari 2015 20:17


Igår kväll var jag och hälsade på Edit i hans nya lägenhet, jätte fin lägenhet, blev arg att han hade diskmaskin inte okej (har ingen själv).. Han bjöd på jordnötter, kallt vatten och vindruvor (som Emma köpt för egna pengar). Vi lekte tio snabba frågor och tittade på så ska det låta! Så fina är dem!!!!


Åh idag! Haft underbar tid hos Millan på hennes jobb idag! Vilken tjej till att få en vacker va!:D Känner mig som en ny människa med ett nytt plyte! Tack underbara du:) 


Idag bestämde jag mig för att inte träna. Känner mig inte riktigt kry.. Förkyld i nosen och riktigt seg sen i lördags.... fortfarande.. Inte okej! Kan det vara ett ålderstecken va? Tycker mycket har hänt på senaste tiden som har fått en att tänka "det är åldern". xD Kan det vara en kris tros? Vore ju fantastiskt tråkigt i såfall! (skämt och sido) inte skulle väl jag vara nojig. Jag har det bra jag! hahahaha! Folk som känner mig vet att jag är en skojig en, eller? nä? jo. Oklart! 


Iallafall får jag väl bjuda på bilder från i lördags när Emma och jag skulle spänna oss framför spegeln.. (yes tyck vad ni vill). Det är ändå kul att se vad man kan göra med kroppen och att jag faktiskt för typ 3 år sedan inte hade en enda muskel! Plus att den nya kursen jag ska läsa är om anatomi som ska bli riiiiiiktigt roligt att läsa! Skål för det!


 

Som vi tydligt kan se är jag icke beredd på att ställa mig på någon scen iallafall (gillar absolut mat för mycket)! Vet i sjutton hur jag gör här dock. Måns påstod att jag skulle ha axlarna högre och massa andra grejer.. aja! Im not a fitness atlet!:P

Hade önskat att jag hade mer en rygg som Elin --> så jäkla snygg rygg! avundssjuk yes! Tack o haj!


Av Nathalie - 22 februari 2015 12:12

I fredags var det gymnastik inte mer än så! Blir frustrerad över att jag är sämst på att volta.. Lipsill! :D

Lördag blev det jobb sen fixade jag klart tårtan....

 


och Emma kom hit så vi kunde åka och träna på Actic..

Det blev mycket knäböj både fram och bak.. 

 

Bakböj

40kg 10 reps x2 set

50kg 10 reps x2 set

60 kg 8 reps 

70 kg 6 reps

80 kg 3 reps

78 kg max antal reps

83 kg 1 reps x 2 set


Framböj (hör började iaf jag bli ganska trög i benen).

Emma och jag körde olika vikter men skriver det jag körde..

40kg 10 reps

50kg 6-8 reps

60 kg 6 reps x2 set


Marklyft och raka mark

60 kg - uppvärmning

80 kg 8 reps x 3, fokus teknik


Raka mark

60 kg, 8-10 x 3


Utfall

40 kg 14 reps (sju per ben) x3 set


Slyyyyyt! Och idag har jag träningsvärk! men "lagom" sådan!:)


 


Efter allt tränande kom dem fantastiska tjejerna hit.. Lisa, Agneta, Eve, Maja, Linnea, Saga, Emma och Lina. Vi beställde pizza och jag fick helt otroligt fina presenter från allihopa:) Tycker om dem sååååå mycket.. Kvällen avslutades på de luxe och övernattning hos mig!:) Nu ska Lina och jag till Maja, pontus och Louie och bara mysa:) 

Får se om kvällen erbjuder någon träning.. Är ganska trött!! Ha de göööööött! see ya brothers! all mates!






Av Nathalie - 19 februari 2015 14:31

Idag är det vilodag och den är mer än välkommen.. Är så jäklar trött! Vill så gärna vila en stund nu såhär efter jobbet men risken finns att jag blir liggandes & det vill jag ju inte!! Har inget mer o tillägga (förutom bilden) som är intressant! Haj! 



Just sayin' 

 

Av Nathalie - 18 februari 2015 21:12

WoD #1: Within 15 minutes Build up to a 1RM (Max) Wtd Pullup, i mitt fall 20kg. 


WoD#2: In Pairs: Share for time:

Row 999m

99 Pushups

99 Front Squats

99 Burpees

99 Sitps

99 Wallballs


Elin och jag delade upp det på följandevis: Rodd-Burpee, Frontsquat-Situps, Wallballs-Pushups.

Mesta dels försökte vi hålla oss till runt 10st reps. Ibland mer ibland mindre:) Helt okej kul wod:)

Benen fick ju känna på sitt och armar kändes som sten.. Stenhårda :P 


Här har vi en lycklig trio!;) 

 




och ja, här har vi han.. Minibiffen, pumparn, flexarn, "lilla" tynglyftarn/coachen Henrik! Kärt barn har många namn.. Som vi alla har studerat idag kan vi säga att han tar i på denna bilden.. Han är duktig, men han har några år om han ska ta igen mig! xD hahahaha!  

 



Av Nathalie - 18 februari 2015 06:57

Vi fick med en snabb wod igår också.. En av Crossfit games open wodarna från förra året..


10 min AMRAP

30 Double unders 

15 snatch, 25 kg


Gjorde bättre än förra året men det var väl inte jätte mycket!;) Var jäkligt sliten!:P


Vi fick med en snygg bild iaf!;) resten såg mer ut som hej kom och hjälp mig !

 

Av Nathalie - 17 februari 2015 17:50

Helgen har som sagt varit fullspäckad med kalas och dem två tårtorna blev väldigt goda!:)


I denna vita hade jag vitchokladfyllning och Hallonmousse :)

 

och i denna hade jag mjölkchokladfyllning & jordgubbsmousse..

  

Båda tårtorna fick väldigt bra omdömen men jag gillade vitchoklad mest.. Resterande gick nog hem på mjölkchokladen:)


Idag på förmiddagen kom fredde hit och vi sprang intervaller.. Puuuuh hela 8 km drog vi oss igenom, vi räknade till kanske runt 15 stycken 100 meters spurtar..:) Sen gick vi lite o sprang lite och så!

Nu i eftermiddag har jag pluggat massa och gjort lite roliga marsipanmodeller.. Här är en liten fuling.. Blev inte nöjd riktigt med färg valet och snörena men ska tänka på det till nästa gång:)

 


Nu vid sju är det dags för träning! Cääät & jag ska göra ett benpass som ser ut på följande..


Backsquat räkna på ditt max i knäböj och kör på 50%

mitt är 50kg

3 set, 8-12 reps, vila endast 30 sek


Frontsquat.. 50kg

3 set, 8-12 reps, vila endast 30 sek



Every 2 minute for 1inutes

Marklyft.. räkna på ditt max i marklyft, i mitt fall 120kg.

Every 2 minute for 12 minutes

Set 1, 5 reps, 80% 96kg

Set 2, 3 reps, 85% 102kg

Set 3, 1 reps, 90% 108kg

Set 4, 5 reps, 85% 102kg

Set 5, 3 reps, 90% 108kg

Set 6, 1 reps, 95% 114kg


Blir nog ganska tungt skulle jag tro! Men förhoppningsvis går det bra!;)   






Presentation


Nathalie, 25 år och bor i Växjö. Spenderar många timmar i veckan med att träna Crossfit. Ni får hänga med och se hur min vardag ser ut! Kommer skriva om träning, mat och andra skojiga aktiviteter. Har en gnutta förkärlek till att baka tårtor ;) Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards