Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

Bara utförsåkning idag!

Av Nathalie - 5 februari 2015 21:30

Tidigt idag på morgonen drog vi till Hundfjället för utförsåkning, började med att dela in oss i olika grupper. Tanken var att lära sig åka skidor från början, hur metodiken såg ut. Stegring och progression. Riktigt intressant och roligt faktiskt. Så vid 09.00, tidig soluppgång och 21 minus står vi i backen i hundfjället och lär oss att ploga med skidorna. Detta för att lära ut till andra eller iallafall ha en kunskap om hur vi kan lära ut.. Från plog, till plog sväng, till paralella och hockeystopp osv. Grundpositionen talade vi om, positionen vi ALLTID ska hålla och mycket mycket mer. Efteråt var det lunch och vid 12.45 var det dags för för skidskola. Vi observerade skidlärarna om hur deras pedagogisk såg ut och hur barnen lärde sig typ. Barnen var ju bättre på att åka än en själv xD haha! Men dags att börja träna mer;) Sen var det fri åkning tills det var hemfärd. Nu är jag så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen, har fått byta plats på sängarna då en av oss snarkar och jag är så ljudkänslig! Hatar att vara den personen som behöver ändra när andra är nöjda som det är, det gör min ledsen eftersom det inte är någons fel.. Buhu! Sjukt rolig dag men jobbigt:) Nu är det nassedags!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 18 mars 2015 21:42

Nu är jag såååå trött. Hur är det ens möjligt at vara så trött och ändå får sova till typ 8 varje dag!!!! Kommer aldrig orka jobba och gå upp tidigt 5 dagar i veckan.. Noway!    Kvällens träning bestod av styrka.. Blev inte så fruktansvärt hårt m...

Av Nathalie - 17 mars 2015 21:17

Helgen i sig var bra, i fredags var vi på galej för Ewe och Linnea och drack lite vin. Lina och jag gick bara förbi donken sen på natten och tro fasen var jag bakis dagen efter, hur är det möjligt!!!!! Irriterande att hela dagen var förstörd av min b...

Av Nathalie - 12 mars 2015 20:23


Dagen i sig har bestått av MASSA plugg och anatomi och fysiologi, jag tror jag blir knäpp!:O   Igår var det en dålig uppdatering så här kommer en. Blev en dubbel träning, förmiddag och senar på kvällen.   Förmiddagsträningen blev pass. WoD ...

Av Nathalie - 10 mars 2015 21:40

Idag körde jag Invictus... Följande var:   Workout of the Day A. Three sets for times of: 50 Double-Unders 10 Alternating Pistols 10 Alternating DB Snatches (70/55 lbs) Rest 2-3 minutes   B. Back Squat, men jag körde front *Set ...

Av Nathalie - 8 mars 2015 21:50

Förmiddagen bjöds de på kaffe hos Daniel så tog räser biken dit!:) Sen lagade jag riktig söndags middag med älgstek till mig o Måsse!:) Guuuuuud vad gott det var, som alltid såklart ;)       Senare kom Fredrik ner och vi gick och tog en ka...

Presentation


Nathalie, 25 år och bor i Växjö. Spenderar många timmar i veckan med att träna Crossfit. Ni får hänga med och se hur min vardag ser ut! Kommer skriva om träning, mat och andra skojiga aktiviteter. Har en gnutta förkärlek till att baka tårtor ;) Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Träning


Ovido - Quiz & Flashcards